maanantai 7. joulukuuta 2015

Cheval

Pyhitän tän postauksen kokonaan Chevalille, kaikkien aikojen tärkeimmälle hepalleni. Oli vuosi 2014, ja oli syksy. Ei siis kamalan kauan aikaa sitten. Eksyin selailemaan myytäviä heppoja. Cheval iski heti mun silmään. Kivan mallinen ruunikko valkopää halvalla. Se oli rakkautta ensisilmäyksellä. Ostin hepan ja kävin hakemassa sen Helsingistä täytteineen ja keppeineen. Se oli jo silloin nukkainen, mutta se ei haitannut mua. Nom olihan se mun eka ostama ja niin ollen niin täydellisen hieno. Ratsastin sillä tosi usein ja siitä tuli mun rakkain heppa.
Mulle kävi myöhemmin selville, että Cheval on Huvikumpu ranchin tekemä, mutta vuosiluku on vielä auki. Uskon et tää voi olla monia vuosia vanha, mm nukkaantuneisuuden perusteella, tai sitten vaan ahkerassa käytössä.


Cheval on ollu alustalähtien tosi vaikee ratsastaa. ja epävarma. vasta viime keväänä voitin sen luottamuksen. Nykyään se tekee mitä vaan mun puolesta. Se ei epäröi esteitä hetkeäkään, kouluratsastus taas ei suju, hyvä kun laukanvaihdot menee, mutta ollaan me parempaan päin ja kokoajan se oppii uutta.
Cheval oli mun ratsuna myös SM kisoista. Oon niin ylpee siitä. Palkinnoille ei päästy mutta tehtiin kaikkemme ja pompattiin uus enkka:)

Oon tehny tän neidin kanssa niin paljon. se on ollu mulla vasta vähän reilu vuoden, mut tuntuu et se ois ollu aina. ollaan hypitty, menty kouluu, maastos oltu, parilla 20 km vaelluksella, uitu, käyty eri kisoissa ja kaikkee mitä vaan voi tehä. Heh, viime kesänä hypättiin 8 tuntia putkeen 2 peräkkäisenä päivänä, yhteensä siis 16 tuntia. Oli se kyllä pikkasen liikaa Cx
Myönnetään... se ei ole välttämättä mikään muotovalio, mutta se on silti se rakkain, tärkein. Voisin luopua mistä tahansa kepparista tän vuoks. Sen paikka kuuluu mun sydämmeen ja siellä se pysyy. Chevalille on pyhitetty myös ensivuoden sm kisat, jos sinne päästään. Sillä on ihan liikaa tunnearvoa. kangas rievulla? Ei, se ei ole enää sitä. Se on jopa ystävä. Ei mikä tahansa vanupää. Sepin tärkeyttä mulle on mahoton kuvata. Se vaan onse ykkönen<3

-Laura ja Cheval

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti